VAN DE DIRECTIE ( Infoboom 20.pdf )
Weekopening
Vanochtend kwam uit verschillende groepen het zachte gezang van ‘halve groepen’ mijn kamer binnen.
Ik realiseerde me hoe ik die weekopeningen eigenlijk mis.
Wat is het kostbaar dat we dat altijd, zonder enige beperking, hebben kunnen doen. Hoe rijk is het om samen, met de kinderen, en met u, de week te starten door samen God groot te maken en Hem te zoeken in gebed. De start van de week is geen rekenles, of een moment van spel, maar een moment om te verstillen, om te knielen aan Gods voeten. Een moment om onze afhankelijkheid van Hem te ervaren, de grootheid van Zijn schepping, van Zijn trouw en van Zijn liefde!
Hoewel sommige kinderen het misschien helemaal niet zo erg vinden en leerkrachten merken dat het tijd en rust oplevert, is het natuurlijk zo dat we het vooral missen.
Het is een speciaal moment, iets om te missen als het er niet is… iets om naar uit te zien, momenten om te koesteren!
In de groepen wordt, vanzelfsprekend, Zijn naam groot gemaakt, zij het zonder de stem van volwassenen, gebeden en gedankt, aan het begin en aan het einde van de dag.
God is groot, laten we bidden dat we weer snel, samen, in de weekopening, Zijn naam groot mogen maken.
VOLLEDIG OPEN
Op 28 mei werd het nieuwe protocol voor de volledige opening van de basisscholen bekend. De PO-raad publiceerde het laat in de middag. Vanaf 8 juni mogen de basisscholen weer volledig open, onder de richtlijnen van het RIVM en het protocol van de PO-Raad, de sectororganisatie voor het Primair Onderwijs. Morgen ontvangt u een brief over hoe we die volledige opening, samen met u, goed kunnen vormgeven. Ook in de berichten van de groepen wordt u in sommige gevallen over de opening geïnformeerd, met groep specifieke informatie!
APPELFEEST & AMBASSADEURS
(BELANGRIJK BERICHT; IN DE HERHALING)
Op 12 september zullen we weer ons jaarlijkse Appelfeest vieren. Het Appelfeest is een moment van vieren en ontmoeten; een belangrijk moment voor ons KindCentrum. Omdat we op dit moment nog niet weten wat de richtlijnen voor deze periode zullen zijn, zijn we alvast aan het nadenken over alternatieve manieren om (nieuwe) ouders te laten kennismaken met ons KindCentrum.
Als u daar ideeën over hebt, laat dit dan gerust aan ondergetekende of aan het EvenementenTeam weten. Ik heb het al eens eerder aangegeven, de Bongerd is een krimplocatie (zoals veel Zutphense scholen overigens) en dat is iets wat ons natuurlijk wel bezighoudt.
Intern houden we ons bezig met mogelijkheden voor extra PR en daar hebben we u als
ouder(s)/verzorger(s) natuurlijk ook echt bij nodig. We zijn, en dat hebben we al eens eerder geprobeerd, op zoek naar ouder(s)/verzorger(s) die voor ons in hun kerk of geloofsgemeenschap, onze ambassadeurs willen zijn. Ouder(s)/verzorger(s) die onze school onder de aandacht willen brengen; jonge ouders die op zoek zijn naar een peutergroep of basisschool, willen aanspreken om hen te vertellen over ons. Als u daarvoor belangstelling hebt, dan horen wij dit heel graag!
BERICHT VAN HET EVENEMENTENTEAM
Tegen het einde van het schooljaar verstuurt het ET altijd een enquête. Hier staan de
activiteiten/evenementen op die er komend halfjaar georganiseerd worden op school. Zoals u allemaal weet, kunnen en mogen we voorlopig geen activiteiten organiseren op advies van de PO-raad. Het protocol adviseert dringend de scholen om zeer terughoudend te zijn met groepsactiviteiten zoals schoolreisjes, vieringen, schoolkampen, excursies etc. Dat betekent dat wij voorlopig geen zicht hebben op wat er het aankomend schooljaar georganiseerd gaat worden.
Mochten tegen die tijd de regels versoepelen, dan zullen we een beroep op u doen als we u nodig hebben bij een evenement of activiteit. Voor nu dus geen enquête.
We hopen dat we dan ook weer op u kunnen en mogen rekenen!
VAKANTIEPLANNING & FORMATIE
Op de studiedag afgelopen woensdag hebben we ons, onder andere, over de vakantieplanning en de formatie gebogen. De concept-vakantie-planning ligt nu ter goedkeuring bij de SchoolRaad. Ten aanzien van de formatie; ook hierin hebben we weer een stapje gezet, ook hierover ga ik eerst met de SchoolRaad in gesprek.
Hartelijke groet, namens het team,
Elza-Baukje Lap Directeur KC De Bongerd